Meny
Meny

Angrerett og retur


Angrerett

Ved forbrukerkjøp gjelder det etter angrerettloven 14 dagers full returrett.

Hos Lysbutikken.no har vi utvidet denne angreretten og gir deg 30 dagers åpent kjøp fra du mottar varen. Dette betyr at du kan heve kjøpet ved å returnere varen(e) til oss innen 30 dager etter mottatt forsendelse. Dersom du ønsker å benytte deg av den utvidede angreretten, må vare som returneres være i ubrukt og uskadd stand, og i sin originale emballasje.

Din kostnad i forbindelse med angrerett begrenser seg kun til porto for retur av varen. Varer kan også leveres hos oss etter avtale.

E-posten du mottok når varen ble sendt fra oss inneholder et angrerettskjema. Dette skrives ut, signeres og legges sammen med varen som returneres. Retur sendes/leveres til Lysbutikken.no AS, Skolegata 10 b, 2010 Strømmen.

Vi setter pris på om du kan beskrive hvorfor varen returneres, spesielt om dette kan hjelpe oss til å bli bedre. Dersom du har betalt for varen(e) på andre måter enn med Visa/Mastercard trenger vi ditt kontonummer.

Dersom angreretten omfatter ordre i sin helhet, tilbakeføres den totale ordresummen. Tilgodehavende vil overføres tilbake til kredittkortet som ble benyttet ved kjøp, alternativt overført til det oppgitte kontonummer, senest en uke etter at lampene er mottatt hos oss.

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille en ordre som ennå ikke er sendt fra oss, kan du ringe oss eller sende en mail hvor du spesifiserer om det gjelder din ordre i sin helhet eller hvilke varer du ønsker slettet fra bestillingen. Det påløper selvsagt ingen kostnader dersom avbestilling skjer før varen(e) er sendt fra oss.

Garanti og Reklamasjon

Det gis full garanti og reklamasjonsrett etter kjøpsloven for alle elektriske produkter. Det er minimum 2 års garanti på alle lamper. For gjenstander som er ment å vare vesentlig lenger, er reklamasjonsfristen 5 år.

Integrerte LED-lyskilder er å regne som en del av lampen og følger vanlige garantivilkår. Medfølgende (utskiftbare) lyspærer der produsent ikke er oppgitt, er å regne som demonstrasjonspærer og er unntatt fra garanti og reklamasjonsrett.

Lysbutikken garanterer at varer sendt fra oss ikke har noen tegn til skade. Dersom du skulle motta en defekt eller feil levert vare, må du kontakte kontaktlb@lysbutikken.no så snart som mulig, og senest innen 14 dager. Ved mottatt feilmelding sender vi deg en frankert returetikett. Send tilbake varen i den stand den ble mottatt og vedlegg en skade- eller feilmelding, så sender vi deg en ny, feilfri vare.

Har du mottatt feil vare, må du kontakte oss slik at vi får tatt feilaktig levert vare i retur og sendt deg korrekt vare uten kostnader for deg. Denne varen skal returneres i sin originale emballasje, i ubrukt og uskadd stand.

Transportskade

Dersom du skulle være uheldig å motta feil eller skadet vare, ber vi deg så snart som mulig å ta kontakt med oss slik at vi kan få rettet feilen. Vi vil sende deg en ferdig frankert returetikett slik at du kan returnere skadet vare uten kostnader. Send tilbake varen i den stand den ble mottatt og vedlegg en bekrivelse av skaden eller feilen på produktet og vi vil sende vi deg en ny feilfri vare.

Lysbutikken garanterer at varer sendt fra oss ikke har noen tegn til skade. Er ytre emballasje synlig skadet gjennom postgang, plikter mottaker omgående å melde dette til Posten.

Lysbutikken.no sender flere tusen pakker hvert år, og vi er glad for at vi har en skadeprosent på mindre enn 0,08% av alle utsendinger.

Mangler eller feil på leveringen

Du som kunde er pliktig å se over din bestilling ved mottak, slik at eventuelle feil eller mangler avklares snarest. Om noe skulle mangle eller være skadet må du kontakte oss så fort som mulig på e-post eller telefon. Ingenting skal returneres oss uten at det er avklart på forhånd. Ved behov for retur av gods til Lysbutikken.no vil vi sende ut en frankert returetikett. Utlagt porto vil ikke bli refundert. Vi i Lysbutikken.no er ansvarlige for å fremsende ordren til deg skadefri. Eventuelle skader vil bli håndtert med høyeste prioritert, slik at du som kunde blir minst mulig skadelidende. 

Uavhentede pakker

Uavhentede pakker belastes med et gebyr på kr 250 i tillegg til reelle fraktkostnader tur/retur. Dette for å dekke våre håndterings- og fraktkostnader i forbindelse med brudd på avtale. Dersom du benytter deg av din angrerett, betaler du kun fraktkostnadene for å sende varen i retur, jf angrerettloven § 15. Angrerett kan også benyttes ved å avbestille ordre helt eller delvis før varene er sendt fra oss.