Meny
Meny

Frakt og levering


Generell informasjon om frakt og levering

Alle alternativer og priser for levering fremkommer i kassen. På denne siden kan du lese litt mer om alternativene. Oppgitte priser for levering er uavhengig av hvor du bor, ordrestørrelse, vekt og volum.

Vær nøye når du registrerer din adresse. Dersom feilaktig eller mangelfull adresse er oppgitt vil du selv måtte dekke eventuelle tilleggskostnader i forbindelse med ny utsending. Kontroller derfor din ordrebekreftelse nøye, og kontakt oss snarest dersom noe må korrigeres på din ordre før utsending. Dersom det er behov for å endre på inneværende ordre må du kontakte oss.

Det er Lysbutikken.no sitt ansvar å sørge for at innholdet i en pakke er forsvarlig innpakket, og ditt ansvar å kontrollere varen ved ankomst. Dersom det skulle være tegn til skade ta snarest kontakt med oss.

Pakkesporing

Ved utsendelse fra oss vil du motta et sporingsnummer på e-post. Du kan da følge med på hvor din ordre befinner seg.

Om du har valgt å registrere konto hos oss vil du ha anledning til å logge deg inn for å se status på din bestilling. Når din ordre er sendt vil sporingsnummeret også være tilgjengelig her.

Varsling og utlevering

Postens Servicepakke 98,-

Postens Servicepakke utleveres på ditt lokale postkontor, Post i Butikk eller kjøres ut via ditt landpostbud.

Varsling og utlevering

Du vil motta en SMS når pakken er ankommet ditt nærmeste postkontor dersom du ved registrering oppga ditt mobilnummer. Det vil samtidig sendes ut en e-post. Om du ikke henter pakken, vil du få en påminnelse om uavhentet sending etter 7 dager. Lysbutikken som avsender vil fremgå i meldingen. Hentemeldinger på papir vil ikke bli skrevet ut.

Hentefrist

Dersom du skal på ferie eller av andre grunner i en periode ikke hente inneværende ordre, ta kontakt med oss før pakken senedes og vi holder tilbake sendingen hos oss slik at den venter på postkontoret når du er tilbake.

Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager returneres den til oss. Hva skjer om jeg ikke henter pakken?

Levering på døren

Hjemlevering 169,-

Vi tilbyr levering på døren til hele Norge. Merk at utleveringstidspunkt varierer med ditt postnummer. Utleveringstidspunktet som er tilgjengelig på din adresse vil fremkomme i kassen etter at du har registrert din adresse.

Hjemlevering mellom 17-21
Dette utleveringstidspunktet dekker de fleste byer og større tettsteder. Du får beskjed på SMS når pakken er på vei, og sjåføren vil ringe 30-60 minutter før levering. Pakker som ikke har vært mulig å levere, kan hentes på ditt nærmeste Postkontor / Post i Butikk.

Hjemlevering mellom 08-17
Du får beskjed på SMS-varsling underveis. Ved å spore pakken kan du be Posten om å sette den igjen hvis du ikke er hjemme, ellers leveres pakken til ditt nærmeste Postkontor / Post i Butikk.

 

Bedriftspakke dør-til-dør 179,-

Dette er et valg du kan benytte om du ønsker levering på dagtid. Merk at med dette valget ringer ikke posten før ankomst, og dersom ingen er tilstede vil sendingen gå i retur til Lysbutikken. Pakken kan spores og utleveres på døren mellom kl 8-16.

 

Hente hos Lysbutikken.no i Strømmen 0,-

Ordre kan hentes i Lysbutikkens lokaler i Strømmen. Ønsker du å hente velger du dette i kassen, og vi vil ringe deg så snart alle varene er ankommet vårt lager.

Det tilkommer ingen kostnader på din bestilling i forbindelse med henting hos oss.

Andre fraktmåter

Normalt benyttes leveringsmåten du har valgt i kassen. Ved ordre med spesielt lite eller stort volum eller vekt vil vi når det er hensiktsmessig levere på andre måter. Det vil selvsagt ikke tilkomme ekstra kostnader for deg i slike tilfeller.

Leveringstid

Leveringstid

Forventet leveringstid fremkommer på hver enkelt vare i nettbutikken før du legger denne i handlekurven. Beregnet samlet levering fremkommer på din ordrebekreftelse.

For å kunne tilby et stort utvalg lamper til en hyggelig pris holder vi et begrenset lager. Vi bestiller derfor lampene fra produsent når vi mottar ordre. Ettersom leveringstiden varierer noe fra de forskjellige leverandørene, er leveringstid oppgitt på hvert enkelt produkt. Din ordre vil sendes samlet, slik at ved bestilling av varer med forskjellig leveringstid er det derfor varen med lengst leveringstid som brukes for å beregne leveringstid på din bestilling. Forventet leveringstid vil fremkomme på hver enkelt vare i nettbutikken, samt på din ordrebekreftelse.

Oppgitt leveringstid er virkedager fra mottak av ordre til den skal være sendt fra vårt lager. Vi leverer normalt noe raskere enn tiden vi oppgir på våre sider. Avhengig av hvor i landet du bor vil fremsendingstid fra oss til deg variere. De fleste steder vil motta sendingen 1-3 virkedager etter den er sendt fra oss. Fremsendingstiden kommer i tillegg til oppgitt leveringstid.

Vi tilstreber å holde våre sider oppdaterte mot lagerstatus hos våre leverandører. Det vil allikevel kunne skje uforutsette forsinkelser eller at varen er utsolgt. Dersom dette oppstår vil vi varsle deg så snart dette er gjort kjent for Lysbutikken. Du har når som helst rett til å avbestille en vare eller din ordre i sin helhet. Er en vare utgått forbeholder Lysbutikken seg retten til å annullere gjeldene varelinje helt eller delvis fra ordre. Om din ordre i tilfeller som dette ikke kan fulleveres, vil vi alltid kontakte deg og avtale om resterende av din ordre fortsatt ønskes levert.

Norgeskart

Dekningsområde

Lysbutikken.no leverer til hele Norge. På sendinger til Svalbard tilkommer Postens gebyr på Kr 168 pr kolli. Svalbard er unntatt merverdiavgift, og dette trekkes automatisk fra varen(e) ved bestilling. Fraktberegning gjøres etter at ordre er mottatt og vil prises etter reelle fraktkostnader som tar hensyn til volum, vekt og antall kolli. Vi tar kontakt etter mottak av ordre med beregning av de totale fraktkostnader. Ordre kan annulleres av begge parter dersom fraktkostnad ikke aksepteres.